Wybierając perfumy większość z nas skupia się głównie na wyborze ulubionej marki, kompozycji zapachowej i jej trwałości. Mało kto jednak zdaje sobie sprawę, że perfumy dzielą się na różne kategorie. Obecnie na przykład coraz większą popularność zyskują perfumy niszowe – spotkaliście się już z tym określeniem?
Co to są perfumy niszowe i co oznacza ten termin?
Coraz częściej słyszymy określenie „perfumy niszowe”. Co to jednak znaczy? Wbrew pierwszemu błędnemu skojarzeniu termin niszowy oznacza po prostu obszar rynku, który nie został wypełniony jeszcze wybranym produktem/usługą. Odpowiednio trafia on do klientów, którzy mają specyficzny, wyszukany gust i poszukują właśnie wyrobów w tych kategoriach, nie zwracając uwagi na cenę wybranej usługi czy jej utrudnioną dostępność. Taki klient jest zupełnie inaczej postrzegany przez przedsiębiorców niż klient masowy, bowiem ma zupełnie inne potrzeby, cele i oczekiwania.
W związku z tym perfumy niszowe to inaczej zapachy, które idealnie spełnią oczekiwania osób o wyrafinowanym, luksusowym guście oraz perfumeryjnych koneserów. Nie należą do nich powtarzalne, popularne zapachy, którymi pachnie co druga osoba na ulicy – niszowe kompozycje zapachowe wyróżniają się indywidualnością, ponadczasowością i oryginalnością. Jak jednak mieć pewność, że wybrane perfumy są zapachem niszowym? Po czym poznać taki aromat?
Perfumy niszowe – jak rozpoznać?
Tak naprawdę niszowe perfumy nie jest wcale trudno rozpoznać, bowiem pachną one zupełnie inaczej niż te sprzedawane w tradycyjnych drogeriach. Wyróżniają się one unikatowym i wyrafinowanym aromatem, przykuwając tym samym uwagę wielu osób. Ich szlachetna woń to zasługa wysokiej jakości składników, z reguły pochodzenia naturalnego. Takie substancje są niezwykle kosztowne, ale dzięki temu osoba nosząca je czuje się, jakby była w posiadaniu luksusowego i trudno dostępnego produktu z najwyższej półki.
Producenci i projektanci perfum niszowych nie reklamują swoich produktów, bowiem ich jakość i wysoka precyzja tworzenia są reklamą samą w sobie i to one przyciągają tych najbardziej wybrednych koneserów zapachów.
Prócz braku reklamy charakterystyczne jest również to, że perfumy niszowe nie idą zgodnie z wyznaczonym obecnie kierunkiem mody – ich twórcy doskonale wiedzą bowiem, że moda przemija, a unikalny i klasyczny zapach będzie ponadczasowy. Dlatego perfumiarze tworzący wybrane niszowe aromaty mogą w pełni poddać się swojej kreatywności i uwolnić artystyczne wizje, przelewając je w unikalną recepturę zapachu.
Niszowe perfumy dla koneserów
Jak wiadomo, pośpiech jest zawsze złym doradcą, z czym niewątpliwie zgadzają się marki oferujące niszowe zapachy. Wobec tego osoby tworzące konkretny produkt nie czują presji ze strony otoczenia i dlatego każde ich skończone dzieło zawsze zwieńczone jest sukcesem i cieszy się uznaniem w wąskim gronie koneserów perfumiarstwa.
Po czym jeszcze poznać, że dany zapach jest niszowy? Po jego flakonie. Nie jest on wyrafinowany, monumentalny ani specjalnie zwracający uwagę. Zazwyczaj zapach taki przelewany jest do zwykłych, jednolitych flakonów wyróżniających się minimalizmem. Zdarzają się jednak przypadki, kiedy projektant tego typu perfum zażyczy sobie umieszczenia swojego zapachu w wyjątkowym i oryginalnym opakowaniu, co dowodzi, że prosty flakon nie jest zawsze regułą w przypadku rozróżniania perfum niszowych.
Perfumy niszowe i ich cena
W związku z powyższym można wywnioskować, że produkty luksusowe, jakimi są niszowe perfumy, z pewnością charakteryzują się wysokimi cenami, są więc niedostępne dla większości klientów. Jednak nie zawsze tak jest. Niektóre z perfum nie kosztują fortuny, a ich zapach jest ciągle oryginalny, ekskluzywny oraz ponadczasowy. Wszystko to zależne jest od danego projektanta oraz składników, z jakich wybrany aromat został stworzony.